اپل کمتر از یک ماه دیگر آیفون ۱۵ پرو و آیفون ۱۵ پرو مکس (یا آیفون ۱۵ اولترا) را به‌همراه دو گوشی دیگر رونمایی می‌کند. افشاگران مدعی شده‌اند که آیفون‌های پرو ۲۰۲۳ بیش‌ از ۲۰ تغییر مهم درمقایسه‌با آیفون‌های پرو ۲۰۲۲ خواهند داشت.

 

پس از یک سال شایعه و افشاگری، سرانجام تقریباً همه‌چیز را درباره‌ی آیفون‌های جدید اپل می‌دانیم. خبرگزاری مک‌رومرز جدولی براساس شایعات تهیه کرده است تا با تمامی تغییراتی آشنا شوید که آیفون ۱۵ پرو و آیفون ۱۵ پرو مکس تجربه می‌کنند.

 

یکی از تغییرات مهم آیفون در نسل جدید، خداحافظی با درگاه لایتنینگ و استفاده از درگاه USB-C است. اپل سال‌ها دربرابر این تغییر مقاومت کرد؛ اما سرانجام مجبور است با فشار اتحادیه‌ی اروپا، USB-C را به آیفون اضافه کند.

 

آیفون ۱۵ پرو و آیفون ۱۵ پرو مکس اپل فریم تیتانیومی خواهند داشت که مقاومت بیشتر و وزن کمتری از آلومینیوم دارد؛ اما تهیه‌ی آن هزینه‌ی بیشتری روی دست اپل می‌گذارد. بدین‌ترتیب، انتظار داریم قیمت آیفون ۱۵ پرو و پرو مکس افزایش یابد. ممکن است حتی قیمت موبایل آیفون ۱۵ و ۱۵ پلاس نیز بیشتر شود.

 

اپل احتمالاً هفته‌ی آینده دعوت‌نامه‌ی مراسم جدیدش را برای رسانه‌ها ارسال می‌کند. افشاگران می‌گویند مراسم رونمایی آیفون ۱۵ در ۲۲ شهریور برگزار می‌شود.

 

به نقل از زومیت