سامسونگ در اقدامی حساب‌شده و تحسین‌برانگیز، به‌جای آنکه هوش مصنوعی را به‌صورت اپلیکیشنی مستقل به کهکشانی‌های جدیدشان اضافه کند، آن را به تک‌تک اپلیکیشن‌های خود اضافه کرده است تا کاربر از همان ابتدا، احساسی آشنا داشته باشد. برخی از قابلیت‌های AI گلکسی S24 به‌قدری جذاب هستند که احتمالا حتی برای افرادی که میانه‌ای با هوش مصنوعی ندارند، جالب توجه باشد.

 

دو مورد از کاربردی‌ترین قابلیت‌های AI سامسونگ، Instant Slow-mo و Generative Edit در اپلیکیشن Gallery هستند. همان‌طور که از نام قابلیت نخست برمی‌آید، می‌توان با آن هر ویدیویی را به اسلوموشن تبدیل کرد، کافی است تا در لحظه‌ی دلخواه از ویدیو، انگشتتان را روی صفحه نگه دارید تا AI فریم‌های ساختگی را به ویدیو اضافه کند و تمام! به‌لطف قابلیت Instant Slow-mo حتی می‌توان ویدیوهای 4K را نیز به اسلوموشن تبدیل کرد.

 

گوشی‌های سامسونگ با استفاده از مولد تصویر Imagen 2 گوگل، ویرایش عکس‌ها را نیز آسان‌تر کرده‌اند. با Generative Edit می‌توان سوژه‌های داخل عکس‌ها را حذف کرد و ابعادشان را تغییر داد؛ حتی می‌توان نخ‌وسوزن را به AI سپرد تا عکس‌ها را با خلاقیت خود ویرایش کند. می‌توان قاب‌بندی عکس‌ها را تغییر داد تا AI جاهای خالی را پُر کند.

 

مشابه قابلیت Generative Edit را در گوشی‌های پیکسل نیز داریم؛ اما یکی از برتری‌های راهکار سامسونگ این است که می‌توان تمام تغییرات مدنظر را انجام داد و در نهایت آن‌ها را اِعمال کرد؛ بدین‌ترتیب به‌جای آنکه مدام در انتظار پیاده‌سازی هر تغییر بمانیم، صرفا باید یک‌بار آیکون Generate را لمس کنیم. سامسونگ می‌گوید حین اجرای Generate Edit، هیچ‌یک از اطلاعات کاربر را در سرورهایش ذخیره نمی‌کند.

شما میتوانید شرح مفصلی از قابلیت های گوشی هوشمند S24 و مقایسه تصاویر آن با پرچمدار قبلی سامسونگ یعنی S23 را در زومیت مطالعه کنید.

.